استفاده از اتوموبیل‌های خودران دارای پردازش زبان طبیعی در حوزه گردشگری

وسایل نقلیه خودکار و پردازش زبان طبیعی

اتوموبیل‌های خودران و پردازش زبان طبیعی: صدرلیست ترندهای حوزه گردشگری در سال 2021

اتوموبیل‌های خودران و پردازش زبان طبیعی در گزارشی در مجله تحقیقات لوکس (Lux Research)، به عنوان گرایش‌های برتر فناوری در سال 2021 عنوان شده است. مطابق با پیش‌بینی مجله “لوکس”، وسایل نقلیه خودران، در بین 12 تکنولوژی برتر سال 2021، رتبه نخست را از آن خود کرده است.

اتوموبیل‌های خودران و پردازش زبان طبیعی

مطالعه مجله لوکس می‌گوید که پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها از نقشه‌ها و سنسورها، امکان ساخت وسایل نقلیه خودکار را فراهم ساخته است. اخیرا پارک ملی یلوستون (Yellowstone) اعلام کرد که جز اولین پارک‌های ملی در ایالات متحده است که امکان استفاده از وسایل نقلیه خودران را برای گردشگران فراهم می‌کند.

تورها و فعالیت‌های گردشگری از جمله بهترین حوزه‌ها برای استفاده از خودروهای خودران است. چنین وسایلی، با استفاده از فناوری قطعات دیجیتال، تجربه متفاوت و به یادماندنی را برای گردشگران می‌آفرینند. الکس بارین‌بریج (Alex Barinbridge)، بنیانگذار شرکت Autoura (اوتورا)، نظرات خود را در خصوص این مقاله، این‌گونه به اشتراک می‌گذارد که: “تورها و فعالیت‌های گردشگری در نهایت می‌توانند به مکانی برای خرده فروشی دیجیتال و ارائه وسایل نقلیه خودکار تبدیل شوند.”

کمپانی‌های بزرگ فناوری‌ (Big Tech)، اخیرا و در ابتدای سال جاری، وسیله نقلیه خودران Zoox آمازون را خریداری کرد. شرکت اوبر (Uber) نیز اتومبیل خودران خود را به واحد Aurora Technology که مورد حمایت آمازون است، فروخت. نه تنها شرکت‌های خودروسازی مانند Didi  بیش از 500 میلیون دلار از طریق SoftBank در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده، بلکه شرکت‌ها و نهادهای گردشگری نیز برای ساخت و تولید اتوموبیل‌های خودران دارای پردازش زبان طبیعی، مبالغ هنگفتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اخیرا AutoX به همراهی Alibaba اعلام کرد که 25 تاکسی ربات‌ (Robotaxis) بدون راننده در شنژن چین راه‌اندازی کرده است. Waymo متعلق به شرکت Alphabet (که به عنوان والدین گوگل نامیده می‌شوند)، از تابستان امسال، وسایل نقلیه بدون راننده را در کالیفرنیا ایالات متحده مورد آزمایش قرار داده است.

مجله تحقیقات لوکس (Lux Research) در گزارشی پیش‌بینی کرده است که در سال 2021، اتوموبیل‌های خودکار دارای پردازش زبان طبیعی (NLP) جایگاه قابل‌توجهی در مقایسه با دیگر فناوری‌ها در صنایع مختلف کسب خواهد کرد. در این گزارش آمده است که این فناوری با 44% رشد سالانه، بیشترین نرخ ثبت اختراع در 5 سال گذشته را از آن خود کرده است.

بسیاری از استارت‌ آپ‌های حوزه گردشگری، از چت‌بات‌هایی مانند Eddy Travels و SnapTravel برای درک پرسش‌های مشتری و بهبود پاسخگویی به آن‌ها، استفاده می‌کنند. شایان ذکر است تمامی این چت‌بات‌ها در ساختار خود از فناوری NLP (پردازش زبان طبیعی) بهره می‌برند. همان‌طور که شرایط پاندمیک باعث افزایش استفاده از سرویس‌های اتوماسیون شده است، شرکت‌های بیشتری به منظور ایجاد کارایی بهتر و موثرتر خود از اتوموبیل‌های دارای فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کنند. شرکت‌های مسافرتی مدت مدیدی است که از خدمات و سرویس‌های چت‌های پیچیده و ماهر استفاده می‌کنند.

Comtravo، استارت آپی در این حوزه ، با پشتیبانی صندوق سرمایه‌گذاری M12 مایکروسافت، از NLP (پردازش زبان طبیعی) برای هدایت درخواست‌های سفر مسافران از طریق ایمیل به سمت سیستم‌های هوشمند خود استفاده می‎کند. دیگر فناوری‌ها که در این گزارش برجسته شده و پیش‌تر نیز در حوزه سفر و گردشگری مورد استفاده و توسعه بود نیز استفاده از سنسورهای مجهز به هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های کاربردی حوزه صنعت هوانوردی و مهمان‌داری است.

مجله تحقیقات لوکس (Lux Research) برپایه نتیجه پژوهش‌های خود، به شرکت‌ها توصیه می‌کند به دلیل ماهیت پویای نوآوری در تکنولوژی، از فناوری‌های مبتنی بر داده به عنوان بهترین نظاره‌گر تخصصی بهره ببرند. برپایه گزارش مجله تحقیقات لوکس (Lux Research)، شرکت‌ها باید شبکه گسترده‎تری از آنچه در صنعت خودشان می‌گذرد، در اختیار داشته باشند تا هیچ‌ یک از فناوری‌ها و نوآوری‌های دنیای بیرونی را از دست ندهند.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/weWe3

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

هوش‌مصنوعی منبع باز فیسبوک
اخبار هوش مصنوعی

هوش‌مصنوعی منبع باز فیسبوک : Opacus

هوش‌مصنوعی منبع باز فیسبوک ، Opacus، کتابخانه‌های جدید با سرعت بسیار بالا برای آموزش مدل‌های PyTorch با حریم خصوصی متفاوت (DP) مقدمه با رشد علاقه

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.