نمونه‌های استفاده از چت بات‌های هوشمند

هوش مصنوعی همچنان در حال پیشرفت است. تاکنون انواع مختلفی از کاربردها را پوشش داده است. از دوربین‌های تلفن همراه گرفته تا دستیارهای هوشمند و دیجیتال همه حاصل هوش مصنوعی هستند. در این مطلب به نمونه‌های استفاده کننده از چت بات‌های هوشمند، و نحوه ارائه خدمات مشتری توسط آن‌ها پرداخته‌ایم.
با خواندن مطلب زیر متوجه اهمیت چت بات‌ها در آینده کسب و کارها خواهید شد.

 

چت بات‌های خدمات مشتری

استفاده از چت بات‌های هوشمند، تجربه مشتریان از ارائه خدمات را بهبود می‌بخشد. برای مشتریان شما تجربه‌ای فراتر از آنچه رقبای شما توانسته‌اند، ایجاد می‌کند.
تعاملات با مشتری اغلب در مراحل ابتدایی ساده است. نیازی به یک شخص واقعی نیست. با ترکیب چند فناوری موجود مانند پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین می‌توان چت بات‌های هوشمندی ایجاد کرد.
این چت بات‌ها نحوه ارائه خدمات به مشتری را می‌آموزند. به سوال‌ها و درخواست‌های مشتریان پاسخ می‌دهند.
چت بات‌ها در واقع یکی از جدیدترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی هستند. پیش از این تصور می‌شد که خدمات مشتری، جنبه‌ای از کسب و کار است که نیازمند کارمند انسانی است.
با وجود فناوری‌ها و پیشرفت‌های اخیر، هوش مصنوعی توانسته این عرصه را نیز به دست بگیرد.
بیایید به چند مورد از ابتکاری ترین و جالب ترین راه‌های استفاده از چت بات‌ها برای بهبود خدمات مشتری و ارائه یک تجربه به مراتب بهتر از آنچه انسان‌ها به تنهایی می‌توانند هنگام انجام خدمات مشتری ارائه دهند، نگاهی بیندازیم.

 

فیس بوک

فیس بوک، با استفاده از این ابزار، به مشتریان خود خدماتی ارائه می‌دهد و درخواست‌های آن‌ها را پاسخ می‌دهد.
این نوع چت بات به سوالات اصلی مشتریان شرکت فیس بوک، مانند اتخاذ داده‌ها و صدور فاکتورها بسیار عالی جواب می‌دهد.
در سال 2016، مارک زاگربرگ، مدیر فیس بوک، در کنفرانس سالانه فیس بوک گفت: “کسی را نمی‌شناسد که از برقراری تماس با یک شرکت حس خوبی داشته باشد”.
وی خاطر نشان کرد که بسیاری از مشتریان فقط مایل هستند که از طریق وسیله‌هایی مانند چت بات‌ها سریعا با پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.
در این حالت مشتریان می‌توانند بدون انتظار در صف تلفن، یا صحبت با انسان دیگر، از خدمات پشتیبان مشتری استفاده کنند.

چند نمونه از چت بات‌های استفاده شده در فیس بوک:

  •  Skyscanner – یک مورد غافلگیرکننده برای خدمات مشتری فیس بوک است. این چت بات به شما کمک می‌کند که ارزانترین پروازها از Aمبدا به مقصد B از طریق این چت بات پیدا کنید. این چت بات می تواند به شما در رزرو پرواز کمک کند. همه این کارها از طریق یک پنجره گپ ساده با ربات انجام می شود.
  •  Spotify_ یک سرویس چت بات خدمات مشتری منتشر است که به شما امکان می‌دهد آهنگ‌ها و هنرمندان جدیدی را پیدا کنید و حتی در مورد موسیقی تازه منتشر شده نیز اطلاعات کسب کنید. برای ایجاد حس وفاداری به برند در مشتریان خود مواردی مانند تنظیمات برگزیده و سابقه گوش دادن شما را در نظر می گیرد.
  •  Pizza Hut_ امکان سفارش پیتزا از طریق سرویس پیام رسان فیسبوک نمونه ای عالی از چت بات خدمات مشتری است. اما علاوه بر قرار دادن سفارشات، می توان در مورد گزینه‌های پرداخت، پشتیبانی مشتری و سایر موارد بدون صف انتظار سوال پرسید.
  • TechCrunch_ ایده داشتن یک سرویس چت بات خدمات مشتری برای یک سایت جدید این است که به شما کمک کند نوع خبری را که می خواهید ببینید فیلتر کنید. با استفاده از سابقه جستجو و مرور خود، ربات Facebook TechCrunch می تواند به شما کمک کند تا بهترین اخبار را برای سلیقه خود انتخاب کنید و با استفاده از هوش مصنوعی، یک تجربه خبری بهتر را به دست آورید.

چت بات‌های استفاده شده توسط شرکت فیس بوک، ارائه خدمات صحیح به مشتریان را امکان پذیر کرده است. دیگر نیازی نیست مشتریان این شرکت برای درخواست‌های خود، منتظر بمانند.

 

آمازون

آمازون از پیشرفته ترین فناوری خود، الکسا برای خدمات رسانی به مشتریان استفاده می‌کند. الکسا صدای کاربر را به عنوان ورودی می‌گیرد. دارای فناوری تشخیص صدا است. بعد از پردازش صدا، درخواست کاربر را پاسخ می‌دهد.
داشتن چت بات صوتی خدمات مشتری با صدای صوتی بسیار مفید است. آمازون این فناوری خود را به سایر شرکت‌ها نیز فروخته است.
الکسا از یادگیری ماشین استفاده میکند. بدون نیاز به کارمندان اختصاصی، به مخاطبان و مشتریان سرویس میدهد.

اپل

اپل نیز از Siri، چت بات اختصاصی خود، به عنوان نمونه‌ای از چت بات مبتنی بر صدا استفاده کرده است. این چت بات در بسیاری از دستگاه‌های این شرکت وجود دارد. برخی از کاربردهای این چت بات شامل تنظیم زنگ هشدار، ترجمه پیام‌ها، برقراری تماس است.
پتانسیل عظیمی وجود دارد که توسعه دهندگان می‌توانند از دستگاه‌هایی مانند AppleTV یا جدیدترین Apple HomePod برای ایجاد چت‌های سرویس دهی به مشتری برای مشاغل خود استفاده کنند که بتواند یکپارچه با کل اکوسیستم فناوری اپل باشد.

 

Slush

یک سازمان مربوط به رویدادهای کارآفرینی است. استفاده از چت بات هوشمند در این سازمان برای مشتریان تجربه خوبی را رقم زده است. این چت بات ارائه دهنده خدمات مشتری است.
چت بات Jenny استفاده شده در این شرکت، تقریبا 64% درخواست‌های کل مشتریان را هندل می‌کند.
چت بات Jenny تقریبا 20000 مخاطب را همزمان پاسخگو است.
صرف نظر از اندازه سازمان و پایگاه مخاطبان آن، اگر شرکت یک رویداد یا محصول بزرگی دارد که نیازمند پاسخ به درخواست‌های مشتری است، چت بات یک ابزار مناسب است که می‌تواند بارکاری کارمندان را بسیار کاهش دهد.

PVR Cinemas

یکی از بزرگترین شرکت‌های زنجیره‌ای تئاتر و سینما در هند است. در وب سایت این شرکت می‌توانید چت بات هوشمندی را ببینید که به بازدید کنندگان برای رزرو بلیط، جستجوی فیلم یا تئاتر مناسب، ارائه نظر، کمک می‌کند.

این چت بات حتی تریلری از فیلمی که مخاطبین انتخاب می‌کنند را نشان می‌دهد، که به تصمیم گیری بهتر کمک می‌کند. استفاده از چت بات توسط این شرکت، ضمن سهولت در ارائه خدمات، باعث افزایش فروش نیز شده است.

Dominos

این شرکت از چت بات‌ها برای پردازش سفارش بین مشتریان و رستوران‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر ارتباط مستقیم، مزیت دیگر آن، راحتی در برقراری ارتباط است. دیگر نیازی نیست مشتریان اپلیکیشن دیگری را دانلود کنند. تماس تلفنی برقرار کنند. یا به وب سایت مراجعه کنند.
همه این کارها در چت بات این شرکت انجام می‌شود.

Zalando

یک برند مد اروپایی است. این برند از چت بات برای پیگیری سفارش‌های مشتریان استفاده می‌کند. این چت بات از بروز مشکلات پیچیده تر جلوگیری می‌کند.

 

سخن آخر

امیدوارم این مثال‌ها ایده ای در مورد چگونگی استفاده از چت بات‌ها به روش‌های ابتکاری برای بهبود تجربه خدمات به مشتری به شما ارائه دهد. در نهایت ارزش بیشتری برای مشتری شما فراهم کند. اگرچه ممکن است کاربردها بسیار خاص به نظر برسند، اما فضای کافی برای رشد وجود دارد.

نمونه‌های موجود نشان داده اند که آنچه در گذشته جزء مشاغل مستقلر کارمندان بود اکنون می تواند به طور مؤثر در یک برنامه هوش مصنوعی ادغام شود.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/IojYI

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

افزایش فروش وب سایت

افزایش فروش وب سایت با چت بات

چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای اتوماسیون کردن فرآیند بازاریابی و فروش وب سایت فوق العاده هستند. چت بات‌ها می‌تواند مانند بازاریاب‌های تلفنی

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.