چرا چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تا این اندازه برای اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه مهم‌اند؟

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و اهمیت توسعه آن‌ها در اپلیکیشن‌های موبایلی

طی چند سال گذشته تقاضا برای برنامه‌های موبایل در همه صنایع افزایش یافته است. در عصر دیجیتال، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، به یک ضرورت برای تمامی کسب‌وکارها در سراسر جهان تبدیل شده است. از آنجا که کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای به برنامه‌های تلفن همراه وابسته شده‌اند، بدیهی است که رقابت فناوری‌های ابتکاری برنامه‌های تلفن‌همراه بسیار نزدیک و تنگاتنگ با یکدیگر است.

یکی از این فناوری‌ها، چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که  تسلط خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در اپلیکیشن‌های موبایل پاربرجا کرده است. چت‌بات‌-ها نه تنها باعث ایجاد تجربه یکپارچه برای مشتریان و مصرف‌کنندگان شده‌اند، بلکه سبب افزایش کارایی عملیاتی کسب‌وکارهایی نیز شده‌اند.

چت‌بات‌هایی که با قدرت هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشین مجهز شده‌اند، با گذشت زمان تکامل یافته‌ و اکنون به یکی از مهمترین فناوری‌های موجود برای تجارت الکترونیک و برنامه‌های موبایل تبدیل شده‌اند. همانطور که چت‌بات‌‌ها خود را براساس اهمیت روزافزونشان در کسب‌وکارها متحول و متکامل می‌سازند، مشاغل باید بدانند که چرا آن‌ها، در ایجاد تجربه برتر برای کاربر اپلیکیشن موبایل، تا این اندازه مهم و ضروری‌اند.

این مسئله تنها از طریق چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی امکان‌پذیر است که می‌توانند به طور منظم داده‌ها را برای مشاغل فیلتر کرده و گزارش‌های خردمندانه تولید کنند. چنین پیاده‌سازی می‌تواند استراتژی‌ها و عملیات‌ها را مفهوم‌سازی و فرمول‌بندی نماید.

گارتنر (Gartner) گزارش کرده است که بیش از 25٪ از کارکنان دیجیتال از چت‌بات‌ها و دستیارهای مجازی برای ارتباط‌های خود استفاده می‌کنند. بیایید بررسی کنیم که چرا چت‌بات‌‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی در صنعت اپلیکیشن‌های موبایل، انقلابی ایجاد کرده است.

اهمیت چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه‌های موبایلی

اخیرا در یک نظرسنجی نشان داده شده است که بیش از 70٪ از جوانان بین 16 تا 34 سال مایل به خرید کالاهای مصرفی از طریق برنامه‌های تلفن‌همراه و با کمک چت‌بات‌‌ها هستند. نسل جوان علاقه شدیدی به برقراری ارتباط با چت‌بات‌‌ها برای یافتن پاسخ هرگونه پرسش یا راهنمایی در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نشان داده‌اند. همین امر کسب‌وکارهای سراسر جهان را وادار کرده تا از قدرت چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در هدایت گفت‌وگوهای اساسی با کاربران، پاسخ به پرسش‌هایشان و راهنمایی آنان، استفاده نمایند. مرتبط بودن و به روز بودن با مخاطبان امروزی، کلید اصلی و تعیین‌کننده در رشد کسب‌وکارهاست، و چت‌بات‌ها به عنوان یک کاتالیزور برای این واکنش، به صورت برجسته‌ای عمل می‌کنند.

در ادامه چند دلیل ذکر شده که اهمیت پیاده‌سازی چت‌بات‌ها در اپلیکیشن‌های موبایلی آورده شده است:

ایجاد تجربه فوق‌العاده کاربر

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در پاسخ به پرسش‌های کلیدی مشتریان و راهنمایی آن‌ها از طریق قسمت‌های مختلف برنامه تلفن همراه بسیار کارآمد هستند. با کمک یادگیری ماشین و هوش‌مصنوعی، چت‎بات‌ها به صورت بهینه‌ قادر به درک نیازهای مشتری هستند و با توجه به گزینه‌های مختلف موجود در اپلیکیشن‌های موبایل، به آن‌ها پیشنهادهای لازم را می‌دهند. ایجاد تجربه یکپارچه کاربر وی را وادار به تعامل و کاوش بیشتر در اپلیکیشن‌های موبایل می‌سازد.

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی : سفر پیشرفته و شخصی‌شده کاربر

با کمک فناوری‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی به راحتی می‌توان علایق کاربر و شخصیت‌ وی را پیدا نمود و در چت‌بات‌‌ها پیاده‌سازی کرد. این مهم، می‌تواند برای یک برنامه موبایل بسیار شگفت‌انگیز باشد. پیش‌بینی اولویت‌ها و ترجیحات کاربر، پیشنهاد گزینه‌های مختلف به آن‌ها و ارائه پاسخ به درخواست‌هایشان، همه و همه از طریق چت‌بات‌‌ها امکان‌پذیر شده است. دقیقا به همین دلیل است که توسعه‌دهندگان برنامه تلفن همراه اطمینان حاصل می‌کنند که هوش‌مصنوعی تا آنجا که ممکن است در چت‌بات‌-ها تعبیه شده باشد.

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی : آشنایی کامل برای کاربران

تعداد قابل توجهی از کاربران معمولا پس از اولین‌ استفاده از یک برنامه موبایل، دیگر سراغ استفاده از آن نمی‌روند. مطالعات نشان داده است که دلیل اصلی این امر ممکن است نداشتن تجربه آشنایی با برنامه توسط کاربران و گیج شدن آن‌ها هنگام استفاده از برنامه باشد. این جنبه منفی را می‌توان با چت‌بات‌های هوش‌مصنوعی هوشمند حذف کرد که می‌توانند جزئیات مربوط به اپلیکیشن را به صورت واضح در اختیار کاربر قرار داده تا وی قادر به درک صحیح از ویژگی‌های اپلیکیشن مربوطه باشد. به این ترتیب، دیگر جایی برای گیج‌شدن کاربر باقی نمی‌ماند و آن‌ها می‌توانند از داشتن برنامه‌ای یکپارچه نهایت لذت را برند.

برخی دلایل بیشتر که چرا چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جز برنامه‌های ضروری موبایل هستند

  1. مقرون به صرفه بودن: چت‌بات‌ها می‌توانند به عنوان یک دستیار شخصی برای کاربران عمل کنند، پرسش‌هایشان را پاسخ داده و آن‌ها را در فرایندهای مختلف راهنمایی کنند. چت‌بات‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌اند و باعث از بین بردن هزینه‌های اضافی شرکت‌ها (به دلیل استخدام افراد بیشتر در حوزه پشتیباتی مشتری) می‌شوند.
  2. بازار اپلیکیشن: چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در ارائه داده‌های زنده در مورد پایگاه مصرف‌کننده به کسب‌وکارها بسیار کارآمد عمل می‌کنند. اپلیکیشن‌های موبایل در شناسایی انواع دموگرافیک (جمعیت‌شناسی) در زمان واقعی به کسب‌وکارها در تولید استراتژی‌های موفق و قدرتمند بازاریابی کمک شایانی می‌کنند. این به معنای بالا بردن پایگاه کاربران مشاغل است.
  3. استفاده از تعداد کمتر برنامه‌ها: برنامه‌های بسیاری در هر تلفن هوشمند یافت می‌شوند که زمانی نصب گردند، تنها به جمع‌آوری داده می‌پردازند. چت‌بات‌‌ها می‌توانند کاربران را در شناسایی این برنامه‌ها، که جز جمع‌آوری داده، کار خاص دیگری انجام نمی‌دهند، یاری رسانند. چت‌بات‌ها می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین کسب‌وکارها و کاربران باشند و برای اهداف مختلفی در برنامه‌ها ادغام شوند. بنابراین، با کمک به کاهش تعداد برنامه‌ها در تلفن همراه کاربر، آن را بهینه می‌سازند.

نتیجه‌گیری

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در عصر امروز، برای برنامه‌های موبایل به یک ضرورت مهم تبدیل شده‌اند. امروزه، اگر یک برنامه تلفن‌همراه چت‌بات نداشته باشد، حداقل باید قابلیت اتصال به یک چت‌بات را داشته باشد. محدودیت‌های نوآوری در چت‌بات‌ها تنها با میزان تمایل توسعه‌دهندگان برنامه مشخص می‌شود و این نقش مهمی در تعیین آینده برنامه‌های تلفن همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/4qomh

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

مقالات

تکنولوژی تبدیل متن به گفتار چیست؟

تبدیل متن به گفتار یک تکنولوژی است که حروف و کلمات موجود در یک متن دیجیتال را بلند و برای کاربر می‌خواند. این تکنولوزی در

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.